Thursday, April 1, 2010

TAPAK PROJEK

TAPAK PROJEK
oleh Yusrika Bahar





Salam 1Belia 1Malaysia.

Bahagian Pembangunan Rakan Muda akan menganjurkan Karnival Remaja Rakan Muda sempena Sambutan Hari Belia Negara 2010 pada 14-16 Mei 2010. Pelbagai aktiviti menarik akan berlangsung pada tarikh tersebut dan boleh melayari Facebook Rakan Muda, atau melayari blog http://rakanmudakbs.blogspot.com. Selain dari itu tapak gerai, pameran & jualan juga akan dibuka di Youth Town.

Kaki Teater Muda Putrajaya dengan kerjasama Unit Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda pula akan mementaskan Teater "Sketsa Kampung Aman" dan dijayakan oleh Peserta Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda Tahap Gangsa di Dewan Podium A, Menara KBS. Selain pengisian berteater oleh mereka, kawasan Dewan dan juga pejalan kaki ini akan turut dihiasi dengan pameran, jualan gerai dari kalangan pencinta seni.

Oleh itu, kepada Pencinta Seni, Tapak ini adalah percuma untuk anda, cuma anda perlu berdaftar dengan saya Yusrika Bahar di 012-7052504 atau datang di Aras 2, Menara KBS, Presint 4, Putrajaya. Tapi ingat Tempat adalah TERHAD & PERCUMA. Tapak yang disediakan hanya berkaitan dengan "Hasil Seni, Hasil Kreatif, Sastera Ilmiah, Produksi Teater". Selain Tapak Gerai & Pameran, satu pentas kecil juga akan dibina bagi memudahkan mereka yang berjiwa seni ini untuk menyampaikan sajak ataupun sekadar menyanyikan lagu-lagu puisi luahan jiwa. Segalanya mesti bertemakan "Belia Kreatif Pemacu Pembangunan Negara"



Sekian, terima-Kasih

Yusrika Bin Bahar
Mentor / Pemimpin Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda
Unit Anugerah Remaja Perdana Rakan Muda
Bahagian Pembangunan Rakan Muda
Jabatan Belia & Sukan Negara
Kementerian Belia & Sukan Malaysia
012-7052504
03-88883608
yusrikabinbahar@yahoo.com

No comments:

Post a Comment