Friday, February 19, 2010

sahabat karya amirul...

Sahabat
karya Amirul
KAKI TEATER PUTRAJAYA

perasaan tidak senang, gelisah, kecewa,

aku rasa tidak tenang
jika aku hadapi situasi ini
aku banyak berfikir ketika aku diam
tetapi aku tidak pasti yang aku fikir benar atau tidak

jika aku berkata
ada yang terasa
jika aku tersebut
ada yang menyebar

mengapa dunia ini begitu meluas kekejamannya?
aku tidak pernah rasa begini
hanya dengan masalah kawan,sahabat..
terlintas di fikiran ku untuk berputus asa dalam kehidupan

mereka kata aku sial
aku tersenyum
mereka kata aku bodoh
aku masih tersenyum
adakah aku hanya mampu tersenyum?

tetapi,bila aku bersuara
mulalah nak meradang,
naik darah,maki hamun,caci maki,merajuk,
kalau boleh semua kekejaman dan kesalahan orang lain...
di letakkan di atas nama aku?
f(x)?
apa hina sangat kah aku di mata dunia?

ada yang suka mendengar masalah orang lain,
dan ingin membantu

ada yang suka mendengar masalah orang lain,
dan tiada niat untuk membantu

ada yang suka mendengar masalh orang lain,
dan niatnya hanyalah untuk mendapat perhatian


ada lagikah orang yang sedar bahawa aku wujud?
masih adakah?

yang aku ada sekarang,
hanyalah.............tuhan


WEIRDO,PUTRAJAYA,
12:24, 20/2/2010

No comments:

Post a Comment